2018年1月1日月曜日

更新のお知らせ(1/1)

「セクシュアル・マイノリティの家族を持つ有名人」に以下の6組を追加しました。

アンジェラ・ランズベリーの画像
Photo by Eva Rinaldi
アンジェラ・ランズベリー
Angela Lansbury
アメリカの俳優。『ジェシカおばさんの事件簿』
元夫(俳優のリチャード・クロムウェル)がゲイだった。
“But it was a shock to me when it ended, I wasn’t prepared for that. It was just a terrible error I made as a very young woman. But I don’t regret it.”
Angela Lansbury opens up about her gay ex-husband: 'It didn't damage me in any way' | Attitude
(要約。以下同)
「結婚生活が終わった時はショックだった。その心構えができていなかった。若気の至りだったけど、後悔はしていない。」
 →映画&テレビ編パート3

以下はすべて→政治家編
ダグ・ジョーンズの画像
Photo by Digital Campaign Manager Doug Jones for Senate
ダグ・ジョーンズ
Doug Jones
アメリカの政治家。民主党所属の連邦上院議員(*)
ゲイの息子がいる。
Doug Jones's Gay Son Is 'Thrilled' by the Alabama Win | Advocate
* 12月にアラバマ州で行われた補欠選挙で当選。対立候補だったロイ・ムーア(Roy Moore)の少女へのわいせつ疑惑などもあり注目を集めた。


リンダ・バーニーの画像
Photo by Dale Gillard
リンダ・バーニー
Linda Burney
オーストラリアの政治家。労働党所属の連邦下院議員。
ゲイの息子がいた。
"I support marriage equality as someone who has, and has had, loved ones who identify as LGBTIQ. To them, marriage equality would mean so much. I honour these people and, in particular, my late son, Binni.
These Politicians Are Talking About Their Kids In The Same-Sex Marriage Debate | BuzzFeed
「私はLGBTIQを自認する子供を持つ者、持っていた者として、婚姻の平等を支持しています。彼らには婚姻の平等はとても大きな意味を持つでしょう。私は彼ら、特に亡くなった息子のビニーに敬意を表します」
 →オーストラリア議会で婚姻の平等を訴える同性愛の子の親たち パート1


スーザン・ラム
Susan Lamb
オーストラリアの政治家。労働党所属の連邦下院議員。
ゲイの息子がいる。
"Each of his brothers have grown up with the right to marry the person they happened to fall in love with, the person they want to share their life with, but he has been denied this right. I stand here today for him. I stand here today for every other Australian like him.
These Politicians Are Talking About Their Kids In The Same-Sex Marriage Debate | BuzzFeed
「息子の兄弟たちは恋に落ちた人と、人生を分かち合いたい人と、結婚する権利を持ちながら成長してきました。しかし彼はこの権利を否定されています。私は今日、彼のためにここに立っています。彼のようなオーストラリア人すべてのためにここに立っています」
 →オーストラリア議会で婚姻の平等を訴える同性愛の子の親たち パート2


キャシー・オトゥール
Cathy O'Toole
オーストラリアの政治家。労働党所属の連邦下院議員。
レズビアンの娘がいる。
"I remember giving her a big hug and saying, 'Louise, you are my daughter, and all I want is for you to be happy. You know that your father, brother, sister and I love you regardless of your sexuality, because it makes absolutely no difference to us at all'.
These Politicians Are Talking About Their Kids In The Same-Sex Marriage Debate | BuzzFeed
「[カミングアウトされた時]娘を抱きしめて言いました。『ルイーズ、あなたは私の娘で、私はあなたの幸せだけを望んでいるんだよ。パパも兄弟も姉妹もママもあなたを愛してる。あなたのセクシュアリティが何であれ、私たちにとっては何の違いもないんだからね』」
 →オーストラリア議会で婚姻の平等を訴える同性愛の子の親たち パート2


アンドリュー・ウォレス
Andrew Wallace
オーストラリアの政治家。クイーンズランド自由国民党所属の連邦下院議員。
レズビアンの娘がいる。
"My wife and I were shocked, probably more me than my wife. I didn't know what to say. Homosexuality went against what I had been taught to believe for many years. How could this be happening? How could this be happening to me and to our family?
These Politicians Are Talking About Their Kids In The Same-Sex Marriage Debate | BuzzFeed
「[カミングアウトされた時]妻と私にはショックでした。おそらく私の方がショックが大きかったと思います。なんと言えばいいのか分かりませんでした。同性愛は長年にわたり私が信じるよう教えられてきたことに反していました。なぜこんなことになったのだろう? なぜ私と家族にこんなことが?」
 →オーストラリア議会で婚姻の平等を訴える同性愛の子の親たち パート2

その他、作家のリストを政治家編から番外編に移動させました。